lördag 25 oktober 2008

I väntan på snön


Härligt med alla höstlöv som singlar omkring på tomten! De doftar så härligt olika när jag promenerar eller springer till bussen på morgnarna. Två meter mellan de målade strecken i asfalten. Wunderbar!


Nu är det bra en tidsfråga tills snön kommer; stora, vita "lappvantar" som sakta säker sig över den krattade eller 0krattade infarten.


Barnen kommer att jubla och försöka bygga snögubbar omedelbart.

Jag älskar snön lite mer än regnet, som också är en stor "litteraturfavorit". När det regnar är det legitimt att slå sig ner med en bok osv osv.


Till veckan är det höstlov här i Boden. Eleverna är helt lediga och får ladda för kommande prövningar som vi lärare konstruerar åt dem, för att de ska slå ut som fantastiska blommor och frukter i vår. Jag tycker att eleverna bara blir klokare och klokare, rent mänskligt sett. När jag själv var liten och gick i skolan var nog betraktelsesättet lite annorlunda och långt mer distanserat.


Hoppsan; här halkade jag iväg från leksaksbloggande till undervisning.

Jo, det som alltså är högaktuellt just nu är naturligtvis den MJUKA Luciakronan som bara är ett måste för alla små ljushuvuden. En genial och fin skapelse som räddar mången lugg från eldsvåda. Den är favorit i min webbutik ända från september till december varje år. Nu väntar middag.

Inga kommentarer: